Klijent nije kralj, već ključni član tima Hiam Hamed


Članak je preuzet s portala media-marketing.com

Hiam Hamed, account managerica i voditeljica tima u agenciji Imago Ogilvy, djevojka je za koju fraza “građanka svijeta” nije samo fraza. Rođena je u Zagrebu, libanonskog porijekla, odrasla na dva i pol kontinenta, studirala u Londonu, tečno gestikulira na više jezika, što joj najviše koristi kada treba rasplesti komunikaciju među klijentom i kreativom. Koliko je uspješna u tome svjedoči Imagovo kontinuirano povjeravanje vođenja velikih projekata, pa je tako zadužena za online segment Tele2 i višestruko nagrađivani projekt Boranka. Uprkos relativno kratkom stažu u agenciji od svega dvije i po godine, vodila je složene projekte za klijente iz raznih sektora: od bankarskog, preko pivskog segmenta i farmacije, pa sve do FMCG sektora. Uz rad na klijentima, često su joj povjereni i brojni interni projekti na kojima posebno uživa raditi. Iskustvo u agenciji Imago Ogilvy nije joj prvi rodeo. Održala se u sedlu vodeći i razne projekte u kulturi poput nagrađivanog prvog izdanja festivala Design District Zagreb. U nastavku prenosimo intervju koji je Hiam dala za Media Marketing. Uživajte!

Šta te je inspirisalo da se pridružiš svijetu advertisinga?
Hiam Hamed: Vjerovali ili ne, sve do nekoliko mjeseci prije nego sam zakoračila u ovaj svijet, bila sam uvjerena da neću raditi u reklamnoj agenciji! Tako da bih rekla da me Imago Ogilvy inspirirao da se pridružim svijetu advertisinga (nije plaćeni oglas). Došla sam na intervju iz čiste znatiželje, i vrlo brzo stekla dojam (koji se kroz vrijeme i potvrdio) da se radi o agenciji koja poslu pristupa s vrlo visokim kriterijima, i veliku težinu stavlja na strateški utemeljenu komunikaciju. S vremena na vrijeme, nađe se i projekt u kojem sudjelujemo u kreiranju bolje budućnosti (poput Boranke ili Dear Mr. President), a vjerujem da ćete se složiti da nema puno stvari koje pružaju veću inspiraciju.

Kada su u pitanju account poslovi u agencijama, znamo da nekada nije nimalo lako usklađivati želje klijenta i kreativaca. Šta za tebe predstavlja najveći izazov u tvome poslu?
Hiam Hamed: Istina, nije nimalo lako uskladiti želje klijenata i ideje kreativaca, no rekla bih da je najizazovniji dio mog posla prepoznati što je klijentu zapravo potrebno. Kada smo fokusirani na neki problem, često ne vidimo šumu od stabla, pa se tako zna dogoditi da klijent govori svoje želje, dok zapravo između redaka komunicira ono što mu je zaista potrebno. Moj posao je pomoći klijentu definirati prava pitanja na koja ćemo kao agencija odgovoriti s akcijama koje su najbolje za brand.

A šta je najveća nagrada?
Hiam Hamed: Znam da će zvučati kao klišej, ali najveća nagrada mi je kontinuirano učenje i iskustvo koje svakodnevno nadograđujem. Niti jedan dan ne izgleda kao prethodni, svaki klijent zahtijeva drugačiji pristup, svaki projekt ima svoje izazove koje treba kreativno nadvladati. To je jedna od prednosti rada u agenciji, nikada niste u istoj situaciji dvaput, uvijek se nađe barem jedna situacija s kojom se do sada nismo susreli. Ali zato naočigled možeš svjedočiti svom razvoju, što mi je velika motivacija da s osmijehom dolazim na posao.

Jedan od projekata na kojima si radila je i višestruko nagrađivani projekat Boranka. Šta je ono što je tebe najviše inspirisalo u tom projektu?
Hiam HamedBoranka je jedan od onih projekata koji vraćaju nadu u čovječanstvo i podsjećaju nas zašto radimo ovaj posao. Kampanja je pokazala da je ljudima samo potrebno dati pravi alat u ruke (ili u ovom slučaju, boralicu), te da zajedno u takvim trenucima možemo učiniti opipljivu pozitivnu promjenu.
Tijekom razvoja kampanje, inspirirao me klijentov pristup suradnji. S kakvim god, naizgled nezamislivim idejama došli, klijent je u svakom trenutku dao sve od sebe da nađe način kako ih realizirati. Takva vrsta međusobne podrške rijetko se susreće, a brojne nagrade i vrlo uspješna akcija pošumljavanja samo su potvrda da je sve moguće kada klijent i agencija suradnji pristupe partnerski i konstruktivno.

Radiš sa klijentima iz brojnih industrija. Znamo da je nezahvalno pitanje, ali sa kojim sektorom najviše uživaš radeći?
Hiam Hamed: Kroz rad sa svakom industrijom dobivam nova iskustva i specifična znanja, tako da mi je teško opredijeliti se za jednu. No, u bilo kojem odnosu klijent – agencija, sreću ne donosi pojedina industrija već odnos s ljudima. Nastojim djelovati vođena mišlju da klijent nije kralj, već ključni član tima. S jedne strane, klijent na stol donosi otvorena pitanja, ekspertizu i poslovnu strategiju branda, dok kreativni tim donosi svježi pogled, najnovije komunikacijske trendove, te uvide iz drugih industrija. Kada ljudi na strani klijenta suradnji s agencijom pristupe doista partnerski i otvorenog uma, nema većeg užitka za rad.

Promjene su jedina konstanta, a na čelu promjena u našoj industriji moraju biti mladi lideri. Šta bi ti željela mijenjati u našoj industriji?
Hiam Hamed: Ono što želim mijenjati je sami stav prema promjenama jer smatram da je zadatak svakog pojedinca kontinuirano traženje načina kako unaprijediti svoje okruženje, bilo privatno ili poslovno.
Na ovim područjima imamo tendenciju prepustiti se naviknutim obrascima i biti reaktivni. Često čak i osjećamo da može bolje, no smatramo da mi ne možemo puno učiniti i biti ti koji tu promjenu zaista i pokrenu. Stavove jest najteže mijenjati, ali nije nemoguće. Vjerujem da je prvi korak izlazak iz komfor zone – trebamo biti pozitivniji i hrabriji, ne bojati se preispitati status quo. Čak i kada stvari „funkcioniraju“, trebali bi se uvijek pitati mogu li biti bolje. Samo ću reći da su i diskete svojedobno „funkcionirale“, sve dok više nisu.

Postoji li nešto što zaista želiš postići u ovoj industriji? Kakve su tvoje ambicije?
Hiam Hamed: Nemam samo jedan cilj kojem težim, već mi je ambicija naučiti što više toga mogu iz tuđih, ali i vlastitih iskustava (čitaj: grešaka), a zatim poticati promjene koje će činiti razliku i podignuti industriju na novu razinu, bilo da se radi o komunikaciji ili poslovnim procesima.

Imaš li dovoljno slobodnog vremena, i u čemu ga najradije provodiš?
Hiam Hamed: U našem poslu je teško pronaći granicu između posla i slobodnog vremena, pogotovo jer se dosta komunikacijskih uvida temelji upravo na saznanjima nastalim izvan radnog vremena. Kada ne analiziram billboarde dok se vozim, uživam u kuhanju i pripremanju hrane. Volim upoznavati nepoznato, zato svaki godišnji nastojim iskoristiti za otkrivanje Hrvatske i ostatka svijeta, što me inspirira i da eksperimentiram (više ili manje uspješno) u spajanju raznih kuhinja. Na putovanja ponesem i fotić, pa svojoj kreativnoj strani tako dam oduška.

Originalni članak nalazi se na linku.

Dajem suglasnost Imago reklamnoj agenciji da sprem i čuva moju osobnu email adresu u svojoj bazi podataka najdulje 5 godina u svrhu slanja povremenih promotivnih obavijesti.

Ako želite opozvati vašu suglasnost ili prestati primati poruke Imago reklamne agencije, molimo pišeite na privacy@imago.hr i zatražite izmjenu ili brisanje podataka.